Oranje (spaar)acties voor de sportzomer 2021 van Formule 1 tot EK

Nadat er vorig jaar veel grote sportevenementen niet door zijn gegaan worden veel daarvan dit jaar ingehaald. Of het nu gaat om het EK voetbal, de Olympische Spelen, fietswedstrijden zoals de Tour of de Formule 1. En dat hoort natuurlijk wel in ‘stijl’ oftewel in een toepasselijke kleur met de nodige acties.

Het heeft even geduurd maar één-voor-één rollen de supermarkten hun campagnes voor de komende zomer uit en komt de één met een nog leukere gadget dan de ander die je eigenlijk toch wel wil hebben. Van fluoranje outfits, nagellak tot juichcapes; je kan het zo gek maken als je zelf wil!

Jumbo – Snollebollekes Juichcape

Met een unieke Snollebollekes-juichcape en de ultieme oranjejuichhit ‘Links Rechts’ trappen Snollebollekes en Jumbo Supermarkten vanaf morgen de bomvolle oranje sportzomer af.

De juichcape is exclusief bij Jumbo verkrijgbaar en is hét accessoire voor alle superfans die deze zomer weer voor onze Oranje sporthelden willen juichen. Jumbo laat hiermee, na het immense succes van het juichpak, weer heel Nederland juichen met deze cape, het lied en een uitgebreid oranje assortiment van onder meer bloemen, tompouces, snacks en bier.

Snollebollekes is in deze nieuwe campagne de aanvoerder van de Oranje superfans. Met oneindig enthousiasme wordt iedereen aangestoken om verantwoord mee te juichen, ook de bekende Jumbofamilie. Er vormt zich een legioen van oranje superfans achter Snollebollekes die van links naar rechts gaan, met de juichcape om hun schouders.

Vanaf morgen kan worden gespaard voor deze cape die exclusief bij Jumbo verkrijgbaar is. Naast de juichcape voor volwassenen, zijn er ook juichcapes voor kinderen, juichslabbetjes voor baby’s en zelfs een kleine juichcape voor de hond.

Rob Kemps van Snollebollekes kan niet wachten tot de sportzomer begint: “Geen land kan juichen zoals ons Oranjelegioen dat kan. Of het nu gaat om het EK voetbal, Max in de F1, de wielrenners tijdens de Tour of de Olympische sporters. Nederlanders juichen altijd samen, maar helaas kan dat dit jaar niet vanwege alle maatregelen.

We brengen daarom het feest naar de mensen toe, zodat we verantwoord kunnen juichen. Ik hoop heel Nederland enthousiast te krijgen om samen in klein comité van links naar rechts te gaan en dit massaal te delen, zodat we alsnog massaal achter onze sporthelden kunnen staan. We gaan van links naar rechts en maken Oranje kampioen!”

Colette Cloosterman-van Eerd, CCO van Jumbo: “Bij Jumbo willen we onze klanten blijven verrassen en boodschappen doen leuk maken. Nederlanders staan bekend om hun nuchterheid, maar we houden ook van gezelligheid en saamhorigheid. Naast tal van oranjeproducten voor lage prijzen, hebben we de Snollebollekes juichcape aan ons assortiment toegevoegd zodat we van deze sportzomer echt een feestje kunnen maken.

Met de juichcape kunnen onze klanten zich feestelijk en in stijl uitdossen voor alle grote sportevenementen. In combinatie met het lied van Snollebollekes wakkert het de oranjekoorts aan, zodat we als echte superfans kunnen juichen voor onze sporthelden. Uiteraard roepen we op om dit verantwoord te doen.”

Vanaf morgen ontvangen Jumboklanten bij elke 10 euro aan boodschappen en bij geselecteerde actieproducten een juichzegel. In de Jumbo Extra’s app krijgen klanten de eerste zegel cadeau. Wie tien zegels heeft gespaard, kan tegen bijbetaling van 4,99 euro eenvoudig de juichcape online bestellen, zowel in een versie voor volwassenen als kinderen.

Klanten krijgen een bestelcode via de mail met een afhaalbewijs waarop staat wanneer zij hun juichcape kunnen ophalen. Zo wordt drukte in de winkels voorkomen. Het speciale juichslabbetje voor baby’s en een kleine juichcape voor de hond zijn los te koop voor 4,99 euro. De juichcape is exclusief verkrijgbaar bij Jumbo en kent een gelimiteerde oplage, dus op=op.

Om het sportfeest en het aanmoedigen compleet te maken, heeft Jumbo naast de Snollebollekes juichcape en het ultieme juichlied, het assortiment aangevuld met heel veel producten om extra te genieten, zoals oranje feestartikelen en snacks, tompouces, bier en andere lekkernijen. De ultieme snack in het assortiment is het Pizza Worstenbroodje.

Het Pizza Worstenbroodje is een Brabantse jubileumeditie van de verse Jumbo afbakpizza met stukjes worstenbrood erop. Jumbo biedt daarnaast veel inspiratie en variatie op Jumbo.com of in Hallo Jumbo om er thuis een geweldige sportzomer van te maken.

Meer informatie vind je hier.

Lidl – Fluoranje kleding

Met het Europees Kampioenschap in het vizier lanceert Lidl een nieuwe spaaractie. Door het sparen van zegels krijgt de klant korting op Fluoranje kleding. De kledingstukken zijn geïnspireerd op de fluorescerende ‘actie’-stickers van de supermarkt.

Met het sparen van zegels kunnen bezoekers sparen voor korting op verschillende kledingstukken en accessoires. Bij iedere tien euro wordt één zegel gespaard, met acht zegels is de kaart vol.

Oud-voetballer Rafael van der Vaart is het gezicht van de campagne, en hij is voetballend in oranje outfit te zien in de tv-commercial en in de folders. Met de slogan ‘Kom in actie en spaar voor een Fluroanje EK-ouftit’ worden de klanten aangespoord zich oranje uit te dossen voor het EK. Naast de felle kledingstukken heeft de discounter ook oranje voedselspecialiteiten aan het assortiment toegevoegd, net als oranje toiletpapier.

Marlous van Laar, marketing manager bij de organisatie, is verantwoordelijk voor de campagne en benadrukt de toegankelijkheid: “De spaaractie is lekker laagdrempelig.

Je hebt al vanaf vier euro een complete outfit waarmee je oranjer dan oranje bent.” Vorig jaar bracht de keten een exclusieve Lidl-cultlijn uit. Shirts en sokken met het Lidl-logo werden volgens de organisatie enthousiast ontvangen.

Naast acties in de winkel, wordt de Fluoranje campagne op sociale media voortgezet. Zo worden de verhalen van twee supporters gevolgd, en aan de hand van polls worden de opvattingen van Nederlanders over verschillende EK-thema’s getoetst. Tot slot is een Fluoranje BMW te winnen in de Lidl Plus app.

Meer informatie vind je hier.

Plus – Oranje Plus Bricks

PLUS houdt naast Goed eten, ook van voetbal. En PLUS houdt naast haar eigen kleur groen, ook van oranje. Van voetballend Oranje welteverstaan. Het EK volgen we dit jaar vooral vanaf onze eigen thuistribunes.

Om toch van het EK te genieten sparen klanten van zondag 23 mei t/m zaterdag 26 juni voor PLUS BRICKS. Met deze bouwstenen en aanvullende onderdelen kunnen zij hun eigen EK bouwen. Er kan gespaard worden voor een compleet voetbalveld.

Klanten sparen voor 20 verschillende PLUS BRICKS items. Aan alles is gedacht; een voetbal, doel, cornervlag, keeper, scheidsrechter en publiek. Bij elke 15 euro aan boodschappen en wekelijks geselecteerde actieproducten ontvangen klanten een zakje PLUS BRICKS.

Om goed te beginnen met het bouwen van het stadion kunnen klanten een startpakket kopen voor 1,49 euro bij besteding vanaf 25 euro aan boodschappen in de winkel, plus.nl of via de PLUS app. Het startpakket bestaat uit een voetbalveld, een voetbal, een doel, een speler van het Nederlands elftal en een keeper van de tegenstander.

Het EK-veld kan ook uitgebreid worden. Vanaf de tweede campagneweek wordt er elke week bij geselecteerde actieproducten een wisselende limited edition uitgegeven zoals een dug-out, overdekte tribune of een scorebord. Helemaal compleet is het veld met de spelersbus van het Nederlands elftal die apart verkrijgbaar is in de winkel.

Exclusief voor PLUS heeft Wolter Kroes zijn bekende EK-hit ‘Viva Hollandia’ in een nieuw jasje gestoken. Zelfs het refrein is speciaal voor de BRICKS-campagne herschreven.

Tijdens de campagne is Wolter Kroes samen met zijn zoon Thomas in de tv-commercial te zien en als voice-over te horen in onder andere de PLUS BRICKS app. Voor klanten is er een winactie. Zij maken kans op een exclusief privé-optreden van Wolter in hun eigen tuin net voor de start van de wedstrijd Nederland-Oostenrijk op donderdag 17 juni.

Okke Wiarda, manager Merk en Communicatie bij PLUS: “Waar we normaal gesproken op de hoek van iedere straat in Nederland het EK met z’n allen samen beleven, gaat deze editie net even anders.

Dan is het wel extra leuk dat we met BRICKS ook gewoon thuis ons ‘eigen EK’ kunnen nabouwen en daar met het Oranje elftal mee kunnen strijden. En met Wolter ook nog eens in dezelfde vertrouwde sfeer.”

Speciaal voor deze campagne is de PLUS BRICKS-app ontwikkeld waarmee kinderen leuke stop-motion video’s kunnen maken, door in de app veel foto’s achter elkaar te plaatsen.

Met coole acties, mooie goals en juichende supporters brengen kinderen hun stadion écht tot leven. Elke week maken de leukste en beste video’s kans op spectaculaire EK prijzen. De app is te downloaden in de Apple Store en Google Playstore.

Meer informatie vind je hier.

Albert Heijn – Hollandicons


Alles voor Oranje! Dat is de EK-campagne van Albert Heijn. De supermarkt is partner van de KNVB en Oranje. Klanten sparen de komende weken Hollandicons: tattoos en stickers met verschillende EK-emoticons waarmee iedereen zichzelf, de fiets én het huis helemaal in Oranjesferen kan versieren.

Exclusief bij Albert Heijn zijn er aanmoedigingstattoos met de namen van spelers uit het Nederlands elftal. In de tv-commercial van Albert Heijn krijgen selectiespelers Memphis Depay, Georginio Wijnaldum, Daley Blind en Donny van de Beek een peptalk van supermarktmanager Ilse.

Klanten van Albert Heijn kunnen de komende EK-periode sparen voor Hollandicons. Bij elke 15 euro aan boodschappen ontvangen zij gratis een Oranjefan-tattoo én een sticker. De complete serie bestaat uit 44 tattoos en 41 stickers met EK-emoticons, zoals aanmoedigingskreten, de beker, de leeuw en natuurlijk de namen van Oranjespelers.

Zo kan heel Nederland zichzelf en het huis volplakken om te laten zien dat zij – net als Albert Heijn – supporter zijn van het Nederlands elftal. Ook is er een extra grote Oranjeleeuw raamsticker op A3-formaat om zo de Nederlandse straten te versieren.

Als klanten Hollandicons over hebben of willen weggeven, dan kunnen deze in elke Albert Heijn in de speciale inleverbus. De supermarkt doneert deze aan bijvoorbeeld lokale voetbalverenigingen of de Voedselbank. De actie loopt vanaf 31 mei tot en met 27 juni 2021.

Albert Heijn heeft de komende weken alles in huis voor het EK, van borrelassortiment tot makkelijke maaltijden en van EK-tompouces en Oranje donuts tot Oranje verspakketten. Daarnaast ligt er een doorlopend Oranje non-food assortiment in de winkels, waaronder een complete officiële KNVB-lijn met onder andere een voetbal, rugtas, voetbalsjaal en petje. Albert Heijn introduceert bovendien drie paar limited edition Oranje AH-sokken en drie nieuwe Oranje AH-hamsterknuffels.

Tot slot is met diverse A-merken een exclusieve samenwerkingen opgezet en krijgen klanten van Albert Heijn krijgen bij aankoop van geselecteerde producten verschillende EK-merchandise gratis (of met een kleine bijbetaling), zoals unieke EK-glazen (Heineken), een EK-speelkalender (Coca-Cola), de juich-handdoek (Staatsloterij) én het Heldenshirt met cape voor kinderen en volwassenen (Unilever).

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.